dissabte, 23 de maig del 2009

4. Valoració Material

La webquest que he analitzar es diu: "Fem una revista intercultural"
http://www.xtec.es/~nalart/Fem%20revista/index.htm

Si valorem el recurs pròpiament dit, tècnicament, veiem que la webquest reuneix les següents característiques: El disseny està ajustat als cànons proposats per la creadora, el tema està adequat a les exigències del format, motiva a l’alumnat, i s’obté aprenentatges i el desenvolupament de les habilitats cognitives implicades en les tasques.
Està ben estructurada: Inici, Introducció, Tasca, Procés, Avaluació, Conclusió,Guia didàctica i Crèdits. Hi ha un link que no funciona i que es tracta d’un qüestionari inicial, la resta funcionen be. Pedagògicament té potencial ja que està adaptada a la realitat del dia a dia (societat actual), i aporta que s’impliquin en el procés d’ensenyança i aprenentatge de manera directa.

En relació al potencial educatiu, és un recurs on aporta un beneficis didàctics, entre altres, es promou el constructivisme, es fomenta l’aprenentatge cooperatiu, fomenta la lectura, afavoreix el desenvolupament de capacitats i habilitats cognitives, els alumnes desenvolupen habilitats de processament de la informació, permet adaptar els processos d’aprenentatge al ritme de cada alumne i grup, i els alumnes se habituen a fer recerca, avaluar i aprofitar la informació que s’obté. Les activitats que es proposen són valides i motiven als alumnes. Es important que coneguin diferents cultures ja que la diversitat cultural a l’aula hi es, les puguin valorar, respectar, donar importància a totes les cultures per un igual (no etnocentrisme i si visió d’interculturalitat), sense renunciar a la identitat de cadascú. Es pot treballar els possibles conflictes intercultural que sorgeixin en positiu i s’intenta educar en la convivència intercultural. L’activitat que es planteja a realitzar no és una pràctica educativa superficial d’activitats desconnectades del currículum de l’escola.

I si relacionem aquest recurs amb la interculturalitat, tindre en compte els objectius que es plantegen dins del concepte següent:
Si partim en que la interculturalitat és “un paradigma que valora d’una manera nova les diferencies que hi ha entre grups socials que són portadors de diferents cultures i diversitats i que conviuen en un mateix espai. L’objectiu de la interculturalitat es la revalorització de la diferència tractant de superar les relacions de poder desiguals prèvies per a crear les bases d’una nova societat més respectuosa amb l’ideal d’igualtat” (Mod.1 pag54) hem de partir des de l’àmbit escolar.
Amb aquest recurs és vol fomentar actituds interculturals positives, es a dir, poden els alumnes comprendre i valorar diverses maneres d’entendre la vida a diferents nivells, de superar i dissoldre els prejudicis que tenen entre altres cultures, arriben a desenvolupar una actitud crítica i reflexiva.
També es potencia l’autoestima d’aquests alumnes sobre tot els que pertanyen a grups minoritaris, juntament amb la convivència i la cooperació entre tots els alumnes. Es important també la igualtat d’oportunitats acadèmiques.
Amb aquest exercici crec que es fomenta un nivell d’interculturalitat alt i que te per finalitat a arribar a un nou nivell de col·laboració entre les diferents cultures.
Per finalitzar comentar que es una webquest intercultural, no es veu en cap moment dominació d’alguna cultura, s’ha de sensibilitzar a l’alumne sobre la inherent pluralitat del món.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada