diumenge, 31 de maig del 2009

5.AVALUACIÓ DE RECURSOS

VALORACIO DE LA PAC2 I LA PAC3

La valoració que faig de la realització de la PAC2 i PAC3 és molt positiva.
L’elaboració d’aquestes dues pacs ha estat una tasca molt enriquidora, he pogut profunditzar el concepte d’interculturalitat i el que tot allò comporta conjuntament amb conceptes que són molt representatius i que estan relacionats amb la interculturalitat, com són, l’etnocentrisme, diversitat cultural, identitat, universalisme/particularisme, pluralisme, entre altres, i a la vegada com queda reflectit aquest conceptes en cada model educatiu. Aquesta teoria l’ hem posat a la pràctica, per a mi en concret ha estat un repte ja que no havia creat mai una webquest. L’objectiu s’ha assolit, he après com amb material en web es pot fomentar la interculturalitat i el recurs de la webquest es un exemple, a mes a mes es potencia l’aprenentatge significatiu als alumnes, el saber treballar en equip – treball col·laboratiu, aprendre a respectar-se, a fomentar valors i potenciar les noves tecnologies.Com els alumnes amb uns coneixements previs i en funció a les seves possibilitats van adquirint el seu aprenentatge. En quant a nosaltres afavoreix la relació amb els nostres alumnes, sent aquesta relació molt més activa.
També comentar que el fet d’analitzar webquests ens ajuda a ser crítics de forma constructiva. És important aquest fet perquè d’aquesta manera podem determinar quin recurs és el mes apropiat per un alumne o grup d’alumnes determinats.
Com a psicopedagogs es fonamental saber treballar en equip, ser crític , reflexiu i col·laborador. També es important comptar de recursos i saber crear d’altres per optimitzar el nostre treball. Per tant tot el que hem fet ho trobo molt positiu i molt enriquidor pel nostre aprenentatge i desenvolupament professional.
En quant al blog m’agradaria afegir que ja tenia experiència d’altre assignatura i es reafirma el que pensava, és important comptar amb ell, es pot difondre l’intercanvi de coneixements i compartir informacions.



Comentaris de les Webquests dels companys

Les Webquests que més m'han cridat l'atenció, són:

1. Webquest : Immigració i mitjans de comunicació de Marta Gallardo, Montse Gonzales i Glòria Martí.

Hola Marta,
M’ha agradat molt la vostre webquest, és un tema de molta actualitat i el desenvolupament de la webquest la veig molt dinàmica , activa i motivadora pels alumnes. El disseny del recurs és molt atractiu,
Es dona lloc a un aprenentatge significatiu. Les activitats son molt variades, fa reflexionar per desprès arribar a una feina concreta. El debat que proposeu és un exercici potencialment enriquidor i la metodologia de l’ús dels mapes conceptuals és molt adient ja que afavoreix la construcció del coneixement i el canvi conceptual dels que aprenen, treballar el concepte d’immigració amb els mitjans de comunicació esta molt encertat.
Des de la base de la interculturalitat , es treballa tant el nivell I com el nival II, es a dir, l’intercanvi de coneixements com la resolució de conflictes respectivament. Dona lloc a que es treballin molts conceptes que estan vinculats amb la interculturalitat: immigració, identitat, marginació, cultura, …
El que no he vist es a quin nivell escolar va dirigit aquest recurs, suposo que 3er-4art d’ESO serà el més adient
FELICITATS.


http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=3692&id_pagina=1

2. Webquest: Llegendes de dracs al món de Davinia Bargans Mota, Nuria Garcia Vila i Maria Dolors Martin Pradas.

Davinia , la webquest que heu realitzat és molt original, treballar el tema de les diferents cultures (diversitat) amb un mateix personatge (el drac) dona lloc a que les concrecions especifiques de cada cultura (trets d’identitat) es considerin com variacions d’un mateix tema (universalisme), el tema de les figures mitològiques acostuma a ser molt atractiu i a molts nens i nenes aquest “mon màgic” els hi crida molt l’atenció, per tant poden treballar molt a gust. Es centre en un sol aspecte per tant s’evita també generalitzacions.
Aquest recurs potencia el treball cooperatiu, i dona lloc a que es treballi diferents aplicacions informàtiques, com es el power point, malgrat que crec que són moltes, amb menys aplicacions el resultat haguera estat el mateix.
L’estructura de l’avaluació està molt be.
Des del punt de vista de la interculturalitat crec que es trova dins un nivell bàsic i mitjà, ja que els alumnes fan una recerca d’informació i l’han d’exposar a la resta de companys i nomes dona lloc a un intercanvi d’idees dins el grup.
Sincerament m’ha agradat molt, FELICITATS.

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=3631&id_pagina=1

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada