diumenge, 3 de maig del 2009

3.Seguiment i evolució de la webquest








La webquest definida com una “proposta didàctica basada en la recerca d’informació a Internet i l’ elaboració, mitjançant la interacció entre alumnes, d’algun producte que impliqui activitats cognitives d’ordre superior (anàlisi, síntesi, valoració, etc...)” és un entorn on es potencia , valora i promou el model positiu d’educació intercultural , és una activitat d’ensenyament-aprenentatge i és necessari establir les tasques en funció als objectius que ens hem establert, on els continguts a treballar són molt importants.
A la nostre webquest proposem un viatge on els alumnes hauran de presentar a classe els trets diferencials de les diferents cultures que pot haver a la classe. El treball a desenvolupar serà individual i també d’equip.


Dificultats trobades:
Les dificultats en un principi per desenvolupar l’activitat no han estat gaires, ens hem organitzat i coordinat dins al grup amb molta flexibilitat i de seguida ens hem posat d’acord a l’hora d’allò que volíem treballar. El desenvolupament de la feina ha estat molt positiu ja que aquesta eina ens ha facilitat el poder desenvolupar-la be. Només al final ens hem trobat amb una dificultat tècnica però que al final l’ hem pogut resoldre entre els tres (aprenentatge significatiu).


Aspectes conceptuals de la PAC més rellevants:
En aquesta PAC els aspectes mes rellevants que he vist són: en primer lloc com les TIC són una alternativa de treball, aquestes col·laboren en el procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes, on aquest període d’aprenentatge es un aprenentatge significatiu,es a dir, es potencia l’autoaprenentatge, és
constructiu, col·laboratiu, intencional, conversacional, es troba contextualitzat, i és reflexiu.
Per altre banda permet que diferents cultures d’un aula es posin en contacte, es coneguin, intercanviïn experiències i vivències on es pot compartir i enriquir a la vegada el nostre coneixement, donant lloc a un diàleg entre cultures. El curriculum és obert, flexible i comú. L’educació actual s’ha d’estructurar en els pilars d’aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a conviure i aprendre a ser, amb la WQ és una alternativa on es pot reflectir.


Relació a la PAC i l’assignatura:
Amb aquesta PAC he pogut plasmar els conceptes teòrics que vam estudiar a la PAC1 de forma pràctica. Hi ha molts conceptes que es treballen i que estan relacionades amb la interculturalitat, on la integració es pot considerar com la solució per la convivència entre els diferents grups socioculturals,i per tant el respecte per la diferencia, la pluralitat, el multiculturalisme i la ètica són elements fonamentals de la tolerància per poder fundar una societat madura on la democràcia sigui part de la cultura. Amb aquesta pac és un pas per arribar-hi.


Treball en grup:
L’experiència que he tingut en el treball en grup ha estat molt enriquidora. Cap dels tres havíem tingut una experiència anterior a l’hora de realitzar una webquest i això ha fet que el grup es consolides mes, entre tots hem arribar a poder desenvolupar la tasca,les idees que cadascú aportava, la bibliografia i la consulta d’altres webs ens ha adonat el poder arribar a realitzar-la de forma activa i constructiva. A l’hora de realitzar la webquest cadascú de nosaltres ens hem centrat en una part concreta : procés, tasques i avaluació.


Convidem a que visiteu la nostre webquest " Un viatge inoblidable" :
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_horizontal_w.php?id_actividad=3675&id_pagina=1


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada